Hetty-Ria
Datum

Betrokken vrijwilliger Ria inspireert Hetty om ook vrijwilliger te worden

Inhoud

Hetty maakte afspraak bij het formulierenspreekuur voor de aanvraag van energietoeslag. Zij ontvangt een bijstandsuitkering en daardoor is haar financiële situatie is zeer beperkt. Vanwege de stijgende energiekosten weet ze niet hoe ze haar rekeningen moet betalen. Hetty heeft geen SmartPhone waardoor bepaalde applicaties niet geladen kunnen worden. Doordat Hetty niet over voldoende digitale vaardigheden beschikt, kan ze geen energietoeslag aanvragen. Vrijwilliger Ria (van het formulierenspreekuur) heeft aan Hetty uitgelegd hoe ze haar energietoeslag kan aanvragen. Daarnaast attendeerde ze Hetty op een compensatie voor ziektekosten en op de Meedoenregeling. Ria heeft Hetty ook verteld over de collectieve zorgverzekering van de Gemeente Best en geïnformeerd over een energiecoach die energiebesparende tips en tools heeft. Hetty hoorde van Ria dat het mogelijk is om via het SeniorWeb een computercursus te volgen, zodoende kan ze haar digitale vaardigheden verbeteren. Door de gesprekken met Ria heeft Hetty nu kennis van de sociale kaart, kan ze haar rekeningen beter betalen en begrijpt ze de functies van de Bestwijzer. Door de inzet van Ria inspireert zij Hetty om soortgelijk vrijwilligerswerk te gaan doen. Samen met de buurtcoach kijkt ze naar de mogelijkheden voor vrijwilligerswerk.

Vind je dit een goed verhaal?

LEVgroep is volop in beweging en heeft meer verhalen voor je verzameld. Neem gerust een kijkje.

Alle verhalen