Fons-Wendy
Datum

Administratief maatje Fons regelt nieuw witgoed voor Wendy

Inhoud

Buurtcoach Lydia heeft naar aanleiding van een gesprek met Wendy een administratief maatje voor haar geregeld. Haar administratieve maatje Fons richt zich het op stabiliseren van Wendy haar financiële situatie en helpt met aanvragen voor sociale voorzieningen. Wendy is alleenstaande moeder en heeft meerdere fysieke beperkingen. Ze is ook beperkt in haar mobiliteit. Wendy kan hierdoor niet werken en ontvangt een bijstandsuitkering. Fons signaleerde dat Wendy een oude lekkende wasmachine had en dat haar droger niet meer werkte. Wendy beschikte echter niet over voldoende financiële middelen voor de aankoop van een nieuwe wasmachine en droger. Er zijn geen voorliggende voorzieningen voor de aanschaf van witgoed. Er wordt niet geadviseerd om tweedehands wasmachine en droger aan te schaffen in verband met hoge energiekosten. Een bijstandsuitkering-gerechtigde mag geen financiële middelen op haar bankrekening ontvangen wil zij de uitkering willen behouden.

LEVBest heeft via een goed doel - St. Acuut - €1000,- voor Wendy ingezameld voor de aankoop van nieuw witgoed, mits ze het bedrag zelf vooruitbetaalt. Wendy had geen extra financiële middelen op haar bankrekening. Fons vond een inwoner die dit bedrag voor Wendy wilde voorschieten. Fons heeft vervolgens uitgelegd aan Wendy hoe ze online een wasmachine en droger kon aanschaffen. Daarnaast heeft hij ervoor gezorgd dat de producten bij Wendy thuis werden bezorgd en geïnstalleerd. Wendy heeft op vertoon van de kassabon het bedrag ontvangen en kunnen terugbetalen aan de inwoner die haar het geld voorschoot. Door de solidaire inzet van diverse actieve inwoners is het gelukt om een nieuwe wasmachine en droger voor Wendy te regelen. Fons heeft het hele proces begeleid.

Vind je dit een goed verhaal?

LEVgroep is volop in beweging en heeft meer verhalen voor je verzameld. Neem gerust een kijkje.

Alle verhalen